مقالات پویا صنعت

سنگ‌شکن

انواع سنگ شکن و کاربرد آنها

انواع سنگ شکن

مقاله سنگ شکن

سنگ‌شکن ماشینی است که جهت خرد کردن مواد قابل خرد کردن سنگ به‌کار می‌روند. سنگ‌ها در برابر خردشدن دارای واکنش‌های متفاوتی هستند:

-بعضی به راحتی خرد می‌شوند.

-بعضی تبدیل به پودر می‌شوند.

-برخی بسیار مقاوم و ساینده هستند.

با توجه به نوع سنگ و کاربرد، از سنگ‌شکن‌های متفاوتی استفاده می‌شود.

الف-خردایش به حالت فشردن:

(سنگ‌شکن‌های؛ ژیراتوری اولیه، فکی و مخروطی)، که در این روش مواد بین دو سطح که به یکدیگر نزدیک می‌شوند، فشرده می‌گردد و در نتیجه خرد می‌شود.

سرعت حرکت سطح خردکننده بین ۰٫۵ الی ۱٫۵ متر بر ثانیه متغیر است.

ب-خردایش به حالت ضربه‌ای:

(سنگ‌شکن‌های ضربه‌ای شفت افقی HSI یا کوبیت و سنگ‌شکن‌های ضربه‌ای عمودی VSI). در این روش مواد تحت تأثیر شوک ناشی از ضربه قطعات در حال گردش

سنگ شکن فکی

کاربرد:این سری از سنگ شکن های فکی قادر به سنگ شکنی ضریب٦_٤ بوده و شکل محصولات نهایی یکسان می باشد.این دستگاه کاربرد زیادی در خرد کردن موادی باشکنندگیزیادو متوسط،سنگ های نرم و سنگ های معدنی مانند خاکستر،مصالح ساختمانی،سنگمرمر،و….دارد. نیروی مقاومت فشار زیر٢٠٠ mpa می باشد که برای خرد کردن مرحله اول مناسب است.سنگ شکن فکی معمولا در صنایع متالوژی،شیمیایی،معدن،ساخت وساز،ساخت جاده و راه آهن مورد استفاده قرار می گیرد


ویژگیها::- ساختار ساده،نگهداری آسان 

 – عملکرد عالی 

– تولید ذرات صاف و ضریب بالای خرد کنی.طرز کار سنگ شکن فکی :

این سنگ شکن از نیروی موتور استفاده می کند . شافت گریز از مرکز ،به واسطه ی چرخ های موتور و به وسیله ی تسمه سه گوش به حرکت در می آید و چرخ را چفت کرده تا صفحه محرک فکی در مسیری تنظیم شده شروع به حرکت نماید . بنابراین ، مواد در محفظه ی سنگ شکنی که شامل صفحه ثابت فکی و تخته ای است خرد شده و از طریق دهانه ی تخلیه ، تخلیه می شوند .

انواع سنگ شکن

سنگ شکنها، عملیات خرد کردن مواد اولیه از ابعاد اولیه خارج شده از معدن تا به دست آوردن ابعاد مناسب برای ورود به آسیاهای مواد خام را انجام میدهند:

انواع سنگ شکن:

الف:سنگ شکن های متحرک(MOBILE CRUSHER)

ب:سنگ شکن های ثابت(STATIONARY CRUSHER)

انواع سنگ شکن های مورد استفاده در سیمان عبارت اند از:


سنگ شکن فکی ، مخروطی ، ضربه ای ، چکشی و استوانه ای که نوع کاربرد هریک بستگی به جنس مواد دارد.سنگ شکن های ثابت در ابتدای خط تولید قرار دارد. مواد اولیه به وسیله کامیون در داخل قیف این سنگ شکن ها تخلیه می شوند و بعد از خرد شدن به وسیله نوار نقاله راهی سالن ذخیره می شوند.


انواع سنگ شکن ثابت :

1. سنگ شکن فکی Jaw Crusher2  

2. سنگ شکن چرخشی Gyratory Crusher3

3. سنگ شکن مخروطی Cone Crusher4

4.سنگ شکن چکشی hammer crusher5

5.سنگ شکن فشاریImpact Crusher6

6.سنگ شکن غلطکیRoll Crusher

خطا: فرم تماس پیدا نشد.